Aangepast vervoer

Reist u vaak naar een vaste bestemming?

Kijk of er een abonnement voor u is. Meer informatie vindt u op de website OV-chipkaart.

Bent u slecht ter been en wilt u meer weten over reizen met het openbaar vervoer of de Valleihopper?

Kijk op de websites van de Valleihopper of Arriva.

Gebruik de Valleihopper. Met de Valleihopper reist u binnen de regio van deur tot deur. Bij problemen van langdurige aard kunt u met een Valleihopper-pas tegen een lager tarief reizen. Deze pas vraagt u aan bij de Rhenense Publieksbalie. Het vervoer bestelt u via de Reserveringslijn of online. Doe dit bijvoorkeur minimaal een dag van te voren, uiterlijk een uur voor gewenst vertrek. Geef ook aan of er een rolstoel of scootmobiel mee moet. U spreekt af hoe laat u wordt opgehaald en hoort wat de rit kost. Wilt u die dag ook terug? Reserveer meteen een terugreis.

Voor het reizen buiten de regio kunt u reizen met Valys. Kijk voor meer informatie op hun website.

Toon op kaart (1)
x
Toon op kaart (1)
x

Rhenense Publieksbalie

De medewerkers van de Rhenense Publieksbalie helpen met:
- informatie en advies
- het aanvragen van hulp of zorg
- verwijzen naar de juiste persoon of instantie.

Telefonisch bereikbaar op ma t/m vr 9.00 - 16.00 uur.

 

Nieuwe Veenendaalseweg
75
3911 MG
Rhenen
Bent u slechtziend of blind?

Ga naar de website OV-chipkaart voor informatie over de mogelijkheden.

Op de website van de Oogvereniging vindt u een uitgebreide uitleg over de NS-Businesscard en OV-chip Plus.

Reist u met een begeleider? Met Sentire reizen u en uw begeleider goedkoper. in bus, tram, metro en OV over water. Op de website van Connexxion staat meer informatie.

Het NS Serviceloket OV Blinden & Slechtzienden geeft informatie over treinreizen. Voor hulp onderweg belt u met NS Reisassistentie. Of maak gebruik van de app NS Speak op uw tablet of smartphone.

NS - reisassistentie

U kunt reisassistentie telefonisch of online aanvragen.

Oogvereniging - reizen met de OV-chipkaart

OV-chipkaart - visuele beperking

Sentire - OV voor blinden en slechtzienden

Nodig: OV-begeleiderskaart en persoonlijke OV-kaart. Instaptarief € 1,20

Serviceloket OV Blinden & Slechtzienden

Bereikbaar: ma t/m vr 8.00 - 18.00 uur.

Wilt u met een rollator, rolstoel of scootmobiel in het openbaar vervoer reizen?

De meeste bussen en treinen zijn toegankelijk voor een rollator of rolstoel. Bijvoorbeeld door een lage instap en een aangepaste plek. Ook zijn veel bushaltes en treinperrons aangepast.

Met een scootmobiel mag u wel mee in de trein, maar niet in de bus. Soms mag u ook met uw scootmobiel mee in tram of metro. Kijk op de website van uw vervoerder wat er mogelijk is.

Is de toegankelijkheid van het openbaar vervoer voor u niet voldoende? Denk dan aan ondersteuning voor onderweg. Kijk op de website van NS voor meer informatie over het reizen met de trein. Of informeer bij uw busvervoerder naar de mogelijkheden.

Connexxion - klantenservice

Telefonisch bereikbaar: ma t/m vr 8.00 - 19.00 uur.

NS - reizen met een functiebeperking

Wilt u buiten de regio reizen en is reizen met openbaar vervoer niet mogelijk?

Dat kan met de speciale taxi van Valys. Vraag hiervoor een Valyspas aan. Ga naar de website Pasaanvraag om de pas online te bestellen. Vult u het formulier liever in op papier? Vraag dan Valys om een aanvraagformulier.

U kunt maximaal 600 km per jaar reizen met Valys. Een begeleider mag gratis mee.

Heeft u een klacht over reizen met het openbaar vervoer?

Neem contact op met Arriva.